Lura Demenssjukdomarna, drick MER kaffe!

Så bra får man väl skriva... Personligen är jag en notorisk kaffedrickare och dricker mellan 6-12 koppar (stora) per dag. Nu är kaffe inte så bra i kroppen för övrigt, speciellt om man inte ersätter den vätskeförlust som uppstår, men det kan man ju strunta i...
Demens är en av alla åkommor jag är livrädd för att få. Har ju till- och från jobbat inom vården och sett efterverkningarna, det är sannerligen en anhörigsjukdom så som den beskrivs.
Så kok- eller bryggkaffe spelar ingen roll. Studien startade tydligen redan på 1970-talet så den verkar vara väl underbyggd. Nu är det då bekräftat att de som dricker mer än 3 koppar per dag löper en statistiskt mindre risk.
Då måste i rimlighetens namn även arvet vara inräknat i denna studie.
Kommentarer
Trackback
Trackback-URL för detta inlägg:
